onsdag 23. februar 2011

Tre kartonger lavendel...

Dette har jeg drømt om i dag...


Eller ikke en hel åker da...men en av de rekkene.
Langs innkjørselen vår. *drømme* *drømme*
Og med sol ute, og varme inne, så virket ikke våren så langt unna.


Måtte jo ha med en tørket kvast, bare for å komme i den rette stemningen.
Kjøkkenbordet fungerte som plantebord.
Og eggekartonger er fine å plante i.


Er ikke mye man trenger, frø, jord, eggekartonger, plastfolie og litt vann.



Tenk så mye "liv" et sånt lite frø kan romme...


Tre kartonger lavendel...
står nå i kjøleskapet...
blir skuffet de som har tenkt å speile seg et egg eller to...

Merket med dato, de skal stå der i ca. tre uker.

Velkommen så mye til nye følgere, alltid like koselig!
Ha en fin fin onsdagskveld!


7 kommentarer:

  1. Hva? Eggekartonger, folie og kjøleskap? Ikke rart til jeg aldri har fått til lavendel, hvis det er sånn det skal gjøres...? Explain, please? :-D

    Jeg drømte meg helt bort i den lavendelåkeren... Tenk deg den nydelig lukten da! Hmm..! :-)

    Ha en fin dag videre.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  2. Oj, dette kan jo bli nydelig hvis du får det til; lykke til med prosjektet, håper du lykkes. Klem

    SvarSlett
  3. Jøss, så spennende. Er lavendel veldig varmekrevende og vanskelig å få til å trives her nord, tror du?
    Og dette med å la dem stå mørkt og kaldt den første tiden, er det slik man gjør det? Jeg fikk lyst til å prøve - jeg eeeeelsker lavendel og bestilte senest i går både lavendelolje og lavendelsåpe.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  4. spennende... tenk så flott det blir..
    hvar er opskriften egentlig, har hørt det at frøene skal stå i kjøleskapet, hvorfor?? skal de vannes underveis..??
    klemklem lykketil...

    SvarSlett
  5. Så spennende! Du må ha veldig grønne fingre, som tør begi deg ut på noe slikt... :-) Det blir nok fantastisk bra; lavendel lukter jo så godt!

    Fin blogg du har, forresten! Fine naturbilder!

    :-)

    SvarSlett
  6. Så flink du er! Akkurat på det området er jeg noe lat. Lykke til! Håper du får det til. Ingenting er som å ha sådd dem selv.
    Endelig har jeg fått tid til å svare på utfordringen din.
    Ha en fin kveld og fortsatt fin uke.
    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  7. Oi, er det tid for å så no ja.
    Eg er så "lat" når det gjeld å så frø eg, for eg har ein svoger som er gartner og har store gartneri, så eg berre legg inn bestillingslister hos han eg, så får eg dei utplantningsklare til bursdagen min. :)

    SvarSlett