torsdag 21. april 2011

Luftegård...

Neida, jeg har IKKE snekret luftegård til hverken barna eller mannen...
Men vi har solskinn og gode varmegrader, så påskedagene tilbringes ute med hagearbeid.

Prosjekt kjøkkenhage.
Laget av pallekarmer. Håpet er at det skal bli litt vanskeligere for snegler å forsyne seg.
Ennå ikke så mye å forsyne seg av da.


En pallekarm til overs.
Den fikk bli til luftegård, for spirene mine.


I dag har jeg kost meg med å potte om ved det "nye" plantebordet mitt. Herlig!


Og i år fikk jeg bekreftet at lavendel er lunefull...
Fra en pose frø i fjor, fikk jeg to fulle kommodeskuffer med lavendelspirer. Fra to poser frø i år, fikk jeg fire lavendelspirer...fire..



Ja, ja, jeg har plantet en pose til, de er nettopp tatt ut av kjøleskapet. Krysser fingrene for bedre lykke denne gangen.

De små spirene dufter allerede nydelig...



Håper morgendagen blir like vakker!

4 kommentarer:

  1. Du får ting gjort... Har alltid hatt en drøm om egen kjøkkenhage, der jeg kan plukke salat og tomater...men har tilgode å plukke mer enn et par tomater for noen år siden, og noen sukkererter i fjord.
    Men vi prøver igjen vet du:-)

    Fortsatt god påske til deg og dine, hjemme og på jobb.
    Nå pakker vi og reiser inn i fjorden.

    SvarSlett
  2. Deilig med dette fine været :)
    Anbefaler å spikre fast en kobbertråd rundt hele kassen, ett lite stykke opp. Snegler liker ikke slike ting så da snur di hvertfall fortere enn di kom opp ;) Så er du sikker på at dem ikke stikker av med alt arbeidet ditt ;)

    Kos deg ute i påske sommer været :)

    SvarSlett
  3. Så lurt å bruke pallekarmer, det skal jeg notere bak øret. Planlegger kjøkkenhage... kan du tenke deg noe mer kortreist mat? Fantastisk:)

    SvarSlett
  4. Det er spennende når det spirer og gror :-) Og skuffende når det ikke kommer noe selvsagt... Lurt med pallekarm. Håper sneglene holder seg unna da. Ha en fin helg!

    SvarSlett