onsdag 3. april 2013

Vårforberedelser




Du står der med nyplantede frø, med svarte render under neglene, med sola som kiler deg i nakken. Vårforberedelser. Du smiler og føler deg lykkelig.


Kunnskapen om at naturen og hagen er steder der vi trives er gammel, og i tidligere tider ble sykehus og pleieinstitusjoner gjerne plassert i et grønt og vakkert miljø.
Du blir aldri tung i hodet av raslende løv, sildrende vann og fuglekvitter.


Det er noe ekstra med det å følge en vekst fra frø til plante, og så kunne høste inn egne urter og grønnsaker.


Det som ble sådd i går var purreløk, fennikel, rød basilikum, hellig basilikum og stokkroser. Måtte det spire og gro, og vokse seg stort og vakkert.


Plantebordet jeg driver vårforberedelsene ved, er hjemmesnekret av gamle materialer. Jeg elsker det.

Dette er mitt bidrag til aprilutfordringen hos NIB. Er du litt våryr?  Her kan du nyte flere vårforberedelser.

Ha en fin vårdag!

8 kommentarer:

  1. Ja, her var det virkelig vårforberedelser!
    Herlig å se!
    Ønsker deg en NydeligFlott vår
    og lykke til i Nib´s utfordring!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett
  2. for et flott bidrag.....dette drømmer jeg om også :-)
    å få stå ute og få jord under neglene.

    planen var å lage et drivhus selv.....har 16 vinduer i garsjen, men så fikk jeg tilbud om dette til 990 kr ferdig oppsatt....jeg slo til :-)

    klem tone

    SvarSlett
  3. Så fine forberedelser til våren.
    Hyggeligt med et sted at plante og så.
    Har lagt mig til som fast følger.
    God dag til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlett
  4. Så fine bilder og fin tekst! Det ga meg en god følelse av VÅR!

    SvarSlett
  5. Så koselige vårlige bilder hos
    deg,herlig tid vi går i møte nå.:)
    Klem Mette.

    SvarSlett
  6. Herlig!:-) gleder meg til minusgradene kryper ut av jorden så vi kan plante litt ut i hagen:-)
    Gina

    SvarSlett
  7. Så hyggelig med et fint plantebord! Gleder med veldig til det blir vår her hos meg også... Det nærmer seg nå, men her ligger det fortsatt nesten en halv meter med snø ennå

    SvarSlett
  8. tusen takk for fine komentarar inne hos meg :) herlig bidrag frå deg! kjenner det klør litt i de grønne fingrene :) lykke til i utfordringen og med grønsaker og urter! ha en fin dag!

    SvarSlett