onsdag 14. juli 2010

Hagearbeid..

Sol, sommer og hage....mmmm.....koooos......





En del av tomten vår har til nå vært jungel. Den bestod av ugress, og noen forvokste og forsømte rhododendron, som handymanny i en gang bokstavlig talt røsket med seg, fra et bed som skulle fjernes på jobben hans. De har blomstret ytterst på en naken gren...ikke særlig pent. Så nå var det på tide å renske litt opp her.

Før:
Etter:

Rhododendron har jeg klippet helt ned, det kommer mange nye skudd, så jeg håper de tar seg fint opp. Ellers så har jeg plantet litt forskjellig som har stått på vent rundt omkring andre steder i hagen. Blandt annet en liten syrin, som jeg har tatt som "avlegger". Blir nok fint når det får vokst seg til. Muren er ikke vår, den er naboen sin.


Det er også plantet en lavendelhekk ytterst. Den er "usynlig" på bildet, det er noen spirer som har levd et stakkarslig liv i påvente på et klargjort hjem. Håper de kommer seg så pass, at de klarer vinteren, tiden vil vise.
Det skulle jo vært en rad med fine kantsteiner der, men budsjettet tillater ikke slikt nå, så det får vente. Jord har vi tilgang til, og egeninnsats koster bare svette, så det får bli med det.



Minstejenta har vært sammen med mamma og jobbet i molda hele dagen, og da var det like greit å ta kveldsbadet før vi gikk inn...
Skulle jo vært et romantisk zinkbadekar med blonder og pynt, men det duger med en blå stamp på trappen også:)
Snart klar for ferietur til Danmark, så da blir det en bloggpause.
Ønsker dere alle en flott sommer, og velkommen til nye følgere, er så koselig!




2 kommentarer:

  1. Du skulle ha sett jungelen rundt huset her du..grøss og gru. Blir nok ikkje stell på det før neste år..då blir det tregolv allover;)
    Nydeleg prinsesse i badekaret der!:)
    God tur til Danmark, vi bloggast når du er tilbake;)
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Heisann

    Gode minner kom frem når jeg så jenta di i stampen, også jeg badet i stamp på trappen om sommeren når jeg var liten. Koselig blogg. Følger deg gjerne videre.

    Roniken :-)

    SvarSlett