mandag 6. oktober 2014

gammel skrammel kroken



En krok av stuen har bare blitt brukt til oppbevaring av en utdatert lenestol. En slik overdimensjonert skinnsak som alle hadde for noen år siden. En slik som man kan hive ut et fotbrett på, og skikkelig slange seg foran tven i. Vi hadde to. Den ene ble ødelagt. Den andre var altfor god til å hives ut av stuen...






En kamerat har solgt et gammelt hus. Og der hadde han en gammel klesrulle. Som han synes var altfor god til å kastes. Om jeg ville ha den. Kom med den, så får vi se.


Og slik gikk det til at handymanny måtte hjelpe meg med å bære ut den altfor gode lenestolen og bære inn den altfor gode klesrullen. Som veide 100 kg, minst. Og han måtte rope til naboen, svett og rød i toppen, nei, hva vi driver med, jeg er jo sammen med en kjerring som elsker gammelt skrammel...


Så da ble jo kroken navngitt av handymanny med det samme rullen var plassert. gammel skrammel kroken. 


De herlig rustne lysestakene, den lille krukken og kransen er kjøpt i favorittbutikken kvist og kvast på stord. Dukene hadde jeg fra før, de er kjøpt på div. gjenbruksbutikker. Den gamle døren fant jeg i løa.

Selv synes jeg det ble mye finere med dette gamle skrammelet...

8 kommentarer:

  1. Herliga London ka du får te. Det der ble jo bare nydelig.... men klarer ikke plassere hvor den gammel skrammel kroken er helt...men det får jeg vel se snart.

    SvarSlett
  2. Hi hi, ikke alle som er enig i at gammelt skrammel skal tas vare på. Har ei sånn klesrulle på loftet som etterhvert må flyttes ned, men gruer skikkelig til deg for som du sier: Den er TUNG!!! (",)

    SvarSlett
  3. Gammelt skrammel er godt for sjela ;o) Fin krok du fikk!

    SvarSlett
  4. Hi, hi! Når Bygårdsmannen skal fortelle andre at vi skal på evt bruktmarked, pleier han å si: -Vi skal rundt og se på gammal dritt! Og det er en smule verre en gammelt skrammel! :-)) Men fint var det med klesrullen! Godt du vant!!! Klem Ctahrine :-)

    SvarSlett
  5. Så vakker den er, nydelig, ja den likte jeg godt,
    Ja nå har jeg tatt bilder så håper å få til et blogginnlegg, :)
    Er jo så koselig i bloggverden,
    Klem fra Sylvia

    SvarSlett
  6. Eg synes den passa perfekt der den fekk plass :-) Du klarar nok å holde den ryddig for anna skrammel og du :-) Her for ein diger massasjestol ein etg ned til fordel for ein ny kontorpult. Her starta me med godt mot og skulle kun ha kontorutstyr... Jada... Jakker, sko, julepresangar, nyvaska kler og til og meg eit nattbord har funne vegen til den ryddige og "nyfriserte" kroken vår.. på bere nokre veker :-P

    SvarSlett
  7. Den var kjempefin, jeg har en lignende som midlertidig er lagret i garasjen ....
    Vi har helt nytt hus og jeg vågde rett og slett ikke ikke ta det tunge monsteret inn på den nye parketten
    Men jeg bruker den til å rulle duker, de blir kjempefine
    Planen er å ha den i hagestua når den blir ferdig
    Koselig blogg du har, som jeg tilfeldig kom over
    Jorunn

    SvarSlett
  8. Amazing blog and very interesting stuff you got here! I definitely learned a lot from reading through some of your earlier posts as well and decided to drop a comment on this one!

    SvarSlett