fredag 30. april 2010

Gamle bilder

Har lyst å vise dere noen skatter som jeg har arvet etter min bestemor.
Dette første her hadde jeg over sengen min da jeg var liten. Nå henger det over sengen til vår eldste datter, og gir meg gode minner hver gang jeg ser på det.
Og jeg håper selvsagt at det vil gi henne de samme gode følelsene når hun senere ser det, og tenker tilbake på sin barndom. Dette henger også på rommet til jentene våre, og det er helt nydelig. Jeg har ingen minner til dette, bare falt pladask for det, da jeg "fant" det hjemme hos mine foreldre. Det er enda vakrere i virkeligheten, men det var neste umulig å ta bilde av desse gamle bildene med mitt dårlige kamera.. neeei, fotografen, hun var det ikke noe i veien med...
Det er en magisk stemning i dette bildet.


Og til slutt, min aller største skatt. Jesusbildet til bestemor. Dette hang over sengen hennes i kammerset, og det minner meg om bestemor, barndom og vaffler. Det henger i stuen min nå, og er bare vakkert.



Et lite utsnitt av rammen, den er veldig flott synes jeg.

Jeg er veldig glad i gamle ting, og det er ekstra hyggelig når det er minner knyttet til dem. Men jeg kan godt lage nye minner til gamle og nye ting også jeg.
Ha en minnerik helg!




2 kommentarer:

  1. hei på deg.
    åå så mange nydelige bilder du har,elsker disse bilder ,
    koselig med minner,ja å skape minner hver dag å er herlig.
    tusen takk for hyggelig hilsen hos meg.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Hei.
    Koselige slike gamle bilder, det bringer frem gode minner. Fredfult.
    Ser du har vært på jakt etter rekved, litt skummelt med sjøen som slår innover og glatte steiner. Men utrulig kjekt å gå slik å se om det finnes noe fint, jeg også elsker det, og drar hjem alltid noe.
    Ha en fin helg.

    SvarSlett