tirsdag 29. november 2011

Skatt...

I forrige uke ble det en liten bytur, ikke egentlig på skattejakt, men for å handle inn årets julepresanger. Liten, og liten, kan jeg høre noen mumle...for et utholdende reisefølge...men uansett, det meste av julepresangene er i boks.
Om ikke reisefølget var like utholdende som meg, er de like glad i å jakte på gamle skatter.
Så en tur innom en bruktbutikk ble det selvsagt satt av tid til.

Denne skatten fikk bli med hjem.



Det er så vakkert, i mine øyne.


Ikke helt feilfritt, men jeg handler ikke gamle ting for verdiens skyld, og jeg liker at de er preget av tidens tann, jeg synes uansett det var verdt 45 kr. Det er ikke profitt jeg er ute etter, mer en kjærlighet for ting med en historie, selv om jeg ikke kjenner hele historien. Tanken på at dette fatet har vært her i rundt 100 år allerede. Jeg googlet det (stempelet) da jeg kom hjem, og fant ut at det er laget en gang fra slutten av 1890 årene og til 1910.


Herlig grønnfarge.

Det kommer til å passe perfekt i tallerkenhyllen jeg har ønsket meg til jul....istedet for en ønskeliste fra meg, fikk hannymanny i år levert en tegning/skisse og inspirasjonsbilder av en tallerkenhylle. Det hintet går vel ikke an å ta feil av...

Ønsker dere en fin dag!

P.S. Hannymanny, om du ikke rekker å bli ferdig til jul, har jeg bursdag bare en mnd etter....





2 kommentarer:

  1. Flott fat. Passer godt til røde lys også;-))

    SvarSlett
  2. Å ja det var lekkert, fin skatt.
    Klem Marit.

    SvarSlett