søndag 6. juni 2010

Helg i hagen

Det har vært en flott helg med strålende sol, så vi har "bodd" i hagen.
Eller.. egentlig så har husmaling stått på programmet, men da jeg var så heldig å gå tom for maling, var jeg kjapt over på planting og hagearbeid... Og innimellom så sprader jeg rundt i hagen som en japansk turist...naboene tror vel jeg er passe gal, men jeg har endelig fått meg speilreflekskamera, og da må jo det meste tas bilde av:)
Her er litt av utsikten vår, ikke noe å si på den. Stakittgjerdet trenger vel egentlig et malingstrøk det også, men alt til sin tid.

I fjor laget handymanny en trapp ned til plenen på denne siden, og da måtte jo jeg lage noen blomsterbed ved siden av. Her var det lyng og ellers mest steinrøys, men jeg oppdaget en blåbærplante som jeg beholdt. Og nå kan vi plukke "ville" blåbær i blomstebedet, den har vokst seg større så den trives nede i sprekken sin.



Her er litt mer av bedet, det er litt lite planter her ennå, men det kommer seg. Det meste av plantene her har jeg flyttet eller delt fra andre steder i hagen. Det er så mye jeg ønsker meg, men vi får ta det litt etter litt.
Det ble også tid til å plante i krukker, og når bare siste rest av malejobben blir ferdig, da kan jeg endelig pynte litt mer rundt omkring. Greit med en slik gulrot når man blir lei av å male...


Solbrent på skuldrene har jeg også klart å bli, men det er bare deilig, det betyr jo at det ble sommer i år også...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar