torsdag 17. juni 2010

På trappen..

Det er travle tider med fotballcuper, og sommer avslutninger både i barnehagen, på skolen, og i venninneklubber... I tillegg til fotball VM, ja, jeg vet jeg er gal;) Synes dagene bare fyker av sted, snart ferie jo, er ikke i feriemodus engang. Men nå er det endelig ferdigmalt på trappen, både vegger, lister og dekke. Det var godt å få litt pynt opp igjen...

Den lille "krakken", eller hva nå jeg skal kalle det, er kjøpt på en gjenbruksbutikk for hele 25 kr. Den var ubehandlet furu, og virker hjemmesnekret. Nå er den blitt hvit og skal få stå på trappen min i sommer, kanskje den får komme inn til høsten.

Velkommen skiltet ved døren har jeg laget av en gammel takskifer.

I kroken på andre siden av døren har steinsamlingen min fått plass i et gammelt vaskefat. Jeg er veldig glad i lavendel, og har mye av det i hagen min, på trappen har jeg en sommerfugllavendel.
Tenkte jeg skulle plante den ut senere, og se om den klarer vinteren, tviler på det, men verdt et forsøk. Har forsøkt å overvintre en inne i garasjen, men det gikk heller dårlig. Grønne fingre, ehh, nei..

Jeg har en fast tradisjon med å finne en hjertestein hver gang vi er på ferietur. Det begynner å bli en del, men jeg husker stort sett hvor og når jeg fant de. Koselig minne.



Nå skal jeg fortsette på et skilt, det skal etter planen få plass på trappen det også. Minstejenta på tre er mammas flinke hjelper:) Skyene sprekker visst nå, så da blir det kanskje litt varmere ute, med mulighet for en kopp kaffe på trappen.
Ha en fin sommerdag, med eller uten sommervarme!




4 kommentarer:

  1. Så koselig velkomst,flott skiferhelle-skilt. :)Klems.

    SvarSlett
  2. Her føler man seg virkelig velkommen. Så koselig.

    SvarSlett
  3. Her var det koselig :)
    Steiner ja ... hi hi jeg har litt "dilla" på steiner . Det blir alltid med noen hjem , noen syns det tar litt av .. En ting er da vi kjører egen bil på ferie eller andre turer ... men med fly ... ja jeg fant så maaange fine da vi var på Samos i fjor ... kunne ikke la de ligge !! Bra ikke alle er som meg ..Jeg er mest ute etter de runde og glatte . Hjerter ikke så mange av dem , dermed blir ikke bagasjen så tung :) Ha en god helg !!

    SvarSlett
  4. Godt det ikke bare er meg:)
    Hmm, det er runde og glatte også her, han som ofte må bære sekken er ikke alltid fornøyd nei..

    SvarSlett