fredag 9. september 2011

Høstens prosjekt....


Lite nytt å vise til av interiør her i hjemmet.
Desse første høstukene har bare flydd av sted, med fotballkamper, kjøring, foreldremøter, og tilvenning i ny barnehage.
...men et stort prosjekt er påbegynt...
Å bygge på huset.
Vi har så smått startet med å rive litt for å klargjøre til muring.


Det blir spennende!
Jeg har lenge drømt og planlagt, så mye står klart for meg, men det er det med å få det til da....på et ganske sparsomt budsjett.


Huset vårt er klassisk og symetrisk, og det skal "forlenges" på midten. Ååå, gu, jeg er dårlig på byggtekniske uttrykk!
Vi skal ikke ha verandadøren i front på påbygget, men bytte det med kjøkkenvinduene. Da får vi dobble dører ut fra kjøkkenet, og jeg drømmer om en overbygd terasse foran der.


På soverommet oppe, som blir vårt, beholder vi dørene i front. Symmetrien blir da brutt, men siden det vil bli en overbygd terasse (med tid og stunder) på den ene siden, håper jeg det vil se greit ut.


Nede planlegger jeg et lite bibliotek, og som det alltid er med slike prosjekter så "baller det på seg". Vi pusser opp både stuen og kjøkkenet samtidig, ikke noe omfattede, bare ny tapet, gardiner og litt maling av lister...
Nok å henge fingrene i, med andre ord.

Siden denne helgen består av tre nattevakter for min del, blir det nok lite gjort på prosjektet....men sånn er det.

Ønsker dere alle en fin helg!

3 kommentarer:

  1. Så spennende, ser huset ditt kan minne litt om vårt - og jeg har av og til ønsketenkt å forlenge arken utover og helt ned (hørtes sikkert ikke særlig byggteknisk ut det heller...)Men, jeg vet hva jeg mener C",)
    Lykke til!
    Bente

    SvarSlett
  2. Åh heldige du som får litt større hus....det blir spennende....vi venter på snekker vi også for å bygge ut inngangsparti/gangen....gleder meg jeg også, selv om jeg hater rotet mens byggingen foregår....lykke til...

    SvarSlett
  3. Det blir spennende å se hvordan det blir:-) Tenker det blir kjekt med flere rom og større hus:-) Lykke til me påbygg :-) er ikke så nøye om du ikke er så byggteknisk, bare handymandy him self forstår det når det bygges;-)

    Klem Gina..

    SvarSlett